اخبار پروژه های جاری

بازدید سرپرست شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید از پروژه های عمرانی شهر جدید بهارستان

بازدید حجت الاسلام و المسلمین دکتر تاج زاد امام جمعه بهارستان و سرپرست شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید جناب آقای دکتر جعفری از شهر جدید بهارستان

به نقل از مهندسان مشاور پردیسان سازه طراحان:  در بازدید مشترک سرپرست محترم شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید جناب آقای دکتر جعفری و حجت الاسلام و المسلمین دکتر تاج زاد امام جمعه بهارستان،از شهر جدید بهارستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر تاج زاد فضای شهر جدید بهارستان را فضایی مطلوب توصیف کرد و فرمودند: سرزندگی و نشاط ایجاد شده در شهروندان این شهر جدید نوید دهنده فضایی مطلوب است که امروز شاهد آن بودم.  وی افزود انتظار می رود در توسعه فضای شهری بهارستان از شهرهای رو به پیشرفت درمقایسه با دیگر شهرهای جدید کشور بتوان معماری ایرانی – اسلامی را بنا برتاکید رهبر معظم انقلاب پیاده سازی کرد.

دکتر جعفری ظرفیت این شهر را در حوزه سرانه های خدمات عمرانی وفرهنگی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با همدلی و همکاری مدیران شهری می توان الگوی ایرانی – اسلامی را در دروازه این شهر ایجاد کرد تا بتواند بعنوان الگویی نمونه در بین شهرهای جدید کشور در این شهر جدید شناخته شود.

وی همچنین بر پیاده سازی الگوی ایرانی – اسلامی در شهر بهارستان تاکید کرد و گفت: هنوز برای رسیدن به وضعیت مطلوب و آرمان های پیش رو فاصله هست و با برنامه ریزی دقیق تر و استفاده از تجربیات مدیریت شهری می توان به سمت شرایط مطلوبتر حرکت کرد.

سرپرست شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید افزود: امیدواریم با شتاب بیشتری اتفاقات خوبی برای ارتقای کیفیت فضای شهری وخدمات شهری در این شهر جدید فراهم شود.

دکتر جعفری فرمودند: تلاش شود تا با ایجاد فضای شهری با الگوی ایرانی – اسلامی هویت ۱۰۰ سال از جنس شیخ بهایی ها در شهر ایجاد شود وتحقق آن با همدلی بین مدیران ایجاد می شود.

عوامل محترم پروژه ضمن اظهار رضایت از نحوه عملکرد مهندسان مشاور پردیسان سازه به عنوان مدیریت طرح دفتر حمل و نقل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، اظهار امیدواری کردند با حضور این مهندسان مشاور،در پروژه قطار برقی شهر جدید بهارستان پیشرفت های چشم گیری حاصل گردد.

معرفی خط ریلی  اصفهان- بهارستان:

شهر جدید بهارستان با هدف جذب سرریز جمعيتی شهر بزرگ اصفهان احداث شده و به منظور تسهيل تردد و ترغيب به سکونت در این شهر، خط ریلی برای آن در نظر گرفته شده است.

انجام مطالعات توجیهی طرح قطار برقی بهارستان در پنجاه و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و تراقیک کشور مورخ ۱۷/۵/۸۴ به تصویب رسیده است. پروژه قطار مسافری اصفهان- شهر جدید بهارستان از ایستگاه صفه (امتداد خط یک متروی اصفهان) شروع میشود و عمدتاً در کنار بزرگراه وحيد دستجردی و خط راه آهن سیلو به سمت شهر جدید بهارستان طی مسير می نماید. طول این مسير ۱۵ کيلومتر بوده که ۵/۱۰ کیلومتر آن به صورت گالری و ۵/۴ کیلومتر بر روی سطح زمین اجرا گردیده است. در طول مسير در کيلومترهای ۵۰۰+۳ دارای یک ایستگاه برای سپاهان شهر و در کیلومتر ۷۵۰+۴ نیز دارای یک ایستگاه برای راه آهن می باشد ابتدای خط نيز ایستگاه صفه امتداد خط یک متروی اصفهان قرار گرفته است انتهای خط نيز در بهارستان در کیلومتر ۱۰۰+۱۴ واقع شده است.امکان تبادل مسافر خط راه آهن حومه ای مجلسی-اصفهان  با خط بهارستان در شهر جدید بهارستان و ایستگاه راه آهن پیش بینی شده است.

قطار برقی شهر جدید بهارستان علاوه بر جابجایی مسافرین شهر جدید قابلیت جذب مسافرین راه آهن سراسری، مرکز تجاری سیتی سنتر (یکی از بزرگترین مراکز تجاری منطقه) و همچنین سپاهان­ شهر با جمعیت کنونی ۷۰ هزار نفر را خواهد داشت که تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک بزرگراه وحید دستجری و بزرگراه خلیج فارس را خواهد داشت.

 

سرپرست شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید: انتظار می رود در توسعه فضای شهری بهارستان از شهرهای رو به پیشرفت درمقایسه با دیگر شهرهای جدید کشور بتوان معماری ایرانی – اسلامی را بنا برتاکید رهبر معظم انقلاب پیاده سازی کرد.

بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از پروژه های عمرانی شهر جدید بهارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *