عنوان پروژه

انجام خدمات مرحله اول، دوم و سوم سالن تجاری، سالن مسافربری، ساختمان های جانبی و محوطه پایانه مرزی لطف آباد

توضیحات پروژه

پایانه مرزی لطف آباد

عنوان پروژه

انجام خدمات مرحله اول، دوم و سوم سالن تجاری، سالن مسافربری، ساختمان های جانبی و محوطه پایانه مرزی لطف آباد

توضیحات پروژه

پایانه مرزی لطف آباد در مرز بین ایران و ترکمنستان و در شمال شرقی استان خراسان رضوی، درفاصله ۲۵ كيلومتری ازشهرستان درگز و ۲۹۵ كيلومتری از شهر مشهد واقع گرديده است . بخش مرزی لطف آباد در فاصله ۹۰ كيلومتری از پايتخت كشور ترکمنستان (عشق آباد) قرار دارد.

اين پايانه مرزی در زمينی به وسعت ۱۷هكتار بنا گرديده كه شامل سالن تجاری ، مسافری ، نمازخانه محوطه سازی مي باشد. در مجاورت قسمت غربی پايانه لطف آباد راه آهن با ريل عريض به طول تقريبی ۱۷۰۰ متر به منظور صادرات و ترانزيت جاده اي – ريلي كالا به آسيای ميانه احداث گرديده است و به عنوان یکی از مهمترین دروازه­ های ورود و خروج کالا و مسافر در استان خراسان رضوی می­باشد انجام خدمات بازنگری و ساماندهی این پایانه در قالب قرارداد به این مشاور واگذار گردید

این پروژه جهت ساماندهی به محوطه و زیباسازی پایانه مرزی لطف آباد به منظور تسریع و تسهیل در عبور و مرور ، تبادل و جابجایی خودروهای سنگین بین دو کشور ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران را شامل می باشد. کل مساحت در نظر گرفته شده برای این پایانه حدود ۱۲ هکتار می­باشد. این پروژه محوطه سازی بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان هزینه و در مساحت بیش از ۱۷ هکتار انجام خواهد شد. در این ساخت و ساز ساختمانهای بهره برداری ، ایجاد جاده های دسترسی سریع و مجزا جهت محموله های سنگین ترافیکی و عادی در نظر گرفته شده است. مسیرهای دسترسی و عبور و مرور و استفاده از پارکینگ ها بصورت راحت تری قابل استفاده خواهد شد و درصد بازدهی بیشتری را از سالهای قبل خواهد داشت. بالا بردن سطح کیفی و کمی جهت اقامت رانندگان و عابران، افزایش ساختمانهای جنبی سالن ها و سرویسهای بهداشتی و ساماندهی پارکینگ ها از اولویت ویژه برخوردار می باشد.

شرح تفصیلی کارهای انجام شده:

– بازنگری نقشه های سالن ترمینال لطف آباد

– طراحی پایه و تفصیلی سالن مسافری، ساختمانهای جنبی و محوطه

– کنترل کیفیت و نظارت بر عملیات اجرایی

کارفرما

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

تصاویر